Toekomst van de event industrie: een mix van live en hybride èn always on events
Published by New Media Systems on
Toekomst van de event industrie: een mix van live en hybride èn always on events
De pandemie heeft voor meer bewustwording gezorgd. Het elkaar zien en fysiek ontmoeten was altijd logisch. Dit is veranderd en blijkt niet meer zo vanzelfsprekend. Het live afspreken is weer iets bijzonders. Daarnaast weten we nu ook dat live en digitaal elkaar versterken. Online kan heel efficiënt zijn, het bereik is groter en in de meeste gevallen bovendien duurzamer.
Al blijft de basis gericht op live ontmoeten, toch hebben veel evenementenlocaties ook alle faciliteiten voor online evenementen en hybride events en het organiseren van livestreams aan te bieden. De technologie stelt ons in staat om doelgroepen op afstand effectief te kunnen bereiken.
Waar hybride evenementen veel meer gaan over ‘waar en hoe’ we een event (online, hybride of fysiek) organiseren, vinden “Always on” events continu plaats. Leden kunnen het hele jaar door meerdere evenementen bijwonen als onderdeel van een community. Het is eigenlijk hetzelfde als een groot congres, maar dan verspreid over tijdstippen die deelnemers het beste uit komen. Via een platform zijn dan alle live en online evenementen terug te vinden en te bezoeken. Op deze toekomstbestendige ontwikkeling speelt New Media Systems natuurlijk ook in. Met een op maat gemaakt streamingsplatform kunnen onze cultuurklanten always on zijn. Tijdens de openingstijden met fysiek èn online publiek en op alle andere tijden digitaal bereikbaar.
Bij onze theater/poppodium klanten ben je naast theatervoorstellingen ook voor evenementen en congressen aan het juiste adres. Zoals bij Cultura Ede, het huis dat informeert en verbindt. Sigrid Benerink, accountmanager Sales & Events, ziet dat mensen wel weer terug gaan naar live contact. Zij hebben natuurlijk nogal wat klanten in de omgeving van Ede en die komen graag om elkaar te ontmoeten. Bij bedrijven die landelijk opereren, zoals branche-organisaties, ziet zij zeker mogelijkheden om evenementen online plaats te laten vinden of in een hybride vorm. Minder reizen zorgt voor minder kosten en past ook mooi bij duurzaam ondernemen.